Nagymozgásos játékok 2. Az ugróiskola

Standard

Ugróiskola – Ickázás – Sántika

A hétvégére ajánljuk, próbáljátok ki sokunk régi nagy kedvencét, az ugróiskolát. Választható a hagyományos szabályokkal rendelkező, s álljon itt néhány alternatíva is.

 Mindenekelőtt egy kis történeti áttekintés: – segített a wikipédia –

Ez az aktív játék szinte mindenütt ismert a nagyvilágban. Eredete a történelem előtti időkre nyúlik vissza, kultikus jelentést tulajdonítottak neki. A Föld és Ég, a Menny és Pokol szimbolikája jelenik meg benne, van, ahol ezt a megnevezést is használják még a játék során. „Első ismert megjelenése Britanniából származik, ahol a római katonák kiképzésének része volt. Az ugróiskolát akkor teljes fegyverzetben és menetfelszereléssel teljesítették.

 Kápolna

1. A pálya felrajzolása – krétával, ragasztószalaggal – így:hopscotch1

2. Indulhat a menet!

A játékos egy kavicsot dob először az első négyzetbe, majd féllábbal utána ugrik. Felveszi a követ, és a második négyzetbe dobja és így tovább.

A kettős négyzetbe terpeszugrásba érkezzünk, az utolsó előtti négyzetet viszont ki kell hagyni –mely mező neve: Pokol. A végén meg kell fordulni és visszaugrálni.

Ha a játékos elvéti a dobást, vagy az ugrást, kiáll, és a következő játékos jön.

Nehezítve: keresztbe tett lábbal, vagy guggolva végig haladni a pályán.

Kígyó tekeredj!

 1. A pálya felrajzolása – krétával, ragasztószalaggal – így:Snail hopscotch

2. Játékszabályok:

A. Egy lábon szökdeléssel végig haladni a pályán 1-10. 10 mezőre ugrás két lábbal, megfordulás, s visszafelé haladás, az 1-es mezőig.

B. Akinek sikerült végig a mezőkben maradva ugrálni, s egyensúlyát megőrizte, választhat magának egy mezőt, amire ő páros lábbal ugorhat, míg a többieknek át kell azt ugrani.

 Egyre nehezebb lesz a feladat, amint szaporodnak a kakukktojás mezők.

 Körbe-körbe, karikába:

1. A pálya felrajzolása – krétával, ragasztószalaggal – így:Hoparound hopscotch

2. Indulhat a menet!

A játékosok kapnak 5-5 hajítható tárgyat (a legjobb a babzsák, de lehet kavics, kagyló, pénzérme is), és felsorakoznak a dobó vonal mögé.

Sorban, egymás után jönnek a játékosok.

A. Minél nagyobb pontszámú mezőbe hajítani a babzsákokat, mind a 5-öt. Ha a babzsák vonalra érkezett, az alacsonyabb pontszám számítandó.

B. A játékos egy lábon ugrál 1-16-os mezőig, ahol lábtartást válthat (de csak itt). Visszafelé kell a babzsákokat összegyűjteni, úgy, hogy az egyensúly megmaradjon, s ne lépjen, ugorjon ki a mezőből sem. Ha sikerül visszaérkezni, mind az 5 zsákocskával, a játékosé a szerzett pont.

A játéknak akkor van vége, ha valamelyik játékos elsőként érte el az előre megbeszélt eredményt.

 Létrán fel, létrán le

1. A pálya felrajzolása – krétával, ragasztószalaggal – így: ladder hopscotch

2. Indulhat a menet!

A játékosoknak a megbeszélt lábon kell ugrálniuk 1-10-ig, de ha valakinek szüksége van egy szusszanásnyi pihenőre, a létra tetejére ugorva megteheti azt.

Ha valaki elvéti a mezőt, vagy elveszíti egyensúlyát, kiesik.

Variációk:

  1. Ugrás a 2, 4, 6, 8, 10 mezőkre és vissza.

  2. Ugrás a 3, 6, 9 mezőkre és vissza.

  3. Ugrás az 5, 10 mezőkre és vissza.

  4. 10-es számkörben kivonás, összeadás gyakorlása.

További lehetőségek:

hopscotch pics

Jó játékot és szép hétvégét kívánunk mindenkinek!

Alma

 

Leave a comment