Ugróiskola – Ickázás – Sántika
A hétvégére ajánljuk, próbáljátok ki sokunk régi nagy kedvencét, az ugróiskolát. Választható a hagyományos szabályokkal rendelkező, s álljon itt néhány alternatíva is.
Mindenekelőtt egy kis történeti áttekintés: – segített a wikipédia –
Ez az aktív játék szinte mindenütt ismert a nagyvilágban. Eredete a történelem előtti időkre nyúlik vissza, kultikus jelentést tulajdonítottak neki. A Föld és Ég, a Menny és Pokol szimbolikája jelenik meg benne, van, ahol ezt a megnevezést is használják még a játék során. „Első ismert megjelenése Britanniából származik, ahol a római katonák kiképzésének része volt. Az ugróiskolát akkor teljes fegyverzetben és menetfelszereléssel teljesítették.
Kápolna
1. A pálya felrajzolása – krétával, ragasztószalaggal – így:
2. Indulhat a menet!
A játékos egy kavicsot dob először az első négyzetbe, majd féllábbal utána ugrik. Felveszi a követ, és a második négyzetbe dobja és így tovább.
A kettős négyzetbe terpeszugrásba érkezzünk, az utolsó előtti négyzetet viszont ki kell hagyni –mely mező neve: Pokol. A végén meg kell fordulni és visszaugrálni.
Ha a játékos elvéti a dobást, vagy az ugrást, kiáll, és a következő játékos jön.
Nehezítve: keresztbe tett lábbal, vagy guggolva végig haladni a pályán.
Kígyó tekeredj!
1. A pálya felrajzolása – krétával, ragasztószalaggal – így:
2. Játékszabályok:
A. Egy lábon szökdeléssel végig haladni a pályán 1-10. 10 mezőre ugrás két lábbal, megfordulás, s visszafelé haladás, az 1-es mezőig.
B. Akinek sikerült végig a mezőkben maradva ugrálni, s egyensúlyát megőrizte, választhat magának egy mezőt, amire ő páros lábbal ugorhat, míg a többieknek át kell azt ugrani.
Egyre nehezebb lesz a feladat, amint szaporodnak a kakukktojás mezők.
Körbe-körbe, karikába:
1. A pálya felrajzolása – krétával, ragasztószalaggal – így:
2. Indulhat a menet!
A játékosok kapnak 5-5 hajítható tárgyat (a legjobb a babzsák, de lehet kavics, kagyló, pénzérme is), és felsorakoznak a dobó vonal mögé.
Sorban, egymás után jönnek a játékosok.
A. Minél nagyobb pontszámú mezőbe hajítani a babzsákokat, mind a 5-öt. Ha a babzsák vonalra érkezett, az alacsonyabb pontszám számítandó.
B. A játékos egy lábon ugrál 1-16-os mezőig, ahol lábtartást válthat (de csak itt). Visszafelé kell a babzsákokat összegyűjteni, úgy, hogy az egyensúly megmaradjon, s ne lépjen, ugorjon ki a mezőből sem. Ha sikerül visszaérkezni, mind az 5 zsákocskával, a játékosé a szerzett pont.
A játéknak akkor van vége, ha valamelyik játékos elsőként érte el az előre megbeszélt eredményt.
Létrán fel, létrán le
1. A pálya felrajzolása – krétával, ragasztószalaggal – így:
2. Indulhat a menet!
A játékosoknak a megbeszélt lábon kell ugrálniuk 1-10-ig, de ha valakinek szüksége van egy szusszanásnyi pihenőre, a létra tetejére ugorva megteheti azt.
Ha valaki elvéti a mezőt, vagy elveszíti egyensúlyát, kiesik.
Variációk:
-
Ugrás a 2, 4, 6, 8, 10 mezőkre és vissza.
-
Ugrás a 3, 6, 9 mezőkre és vissza.
-
Ugrás az 5, 10 mezőkre és vissza.
-
10-es számkörben kivonás, összeadás gyakorlása.